Rekord för Lodge & Lya innan mässan ens öppnat | Vemdalen.se
FOTO: Storhogna Högfjällshotell & Spa

Rekord för Lodge & Lya innan mässan ens öppnat

20 OKTOBER 2017. Vita vinterfjäll, lekande barn och inredningsmässan som lockar tusentals. Det är i Vemdalen som höstlovet ska upplevas.

Hela Vemdalen växlar upp ett snäpp under höstlovet vecka 44 och kalendern är fylld till bredden med aktiviteter i hela destinationen. Förutom mängder av uteaktiviteter och naturupplevelser där bara fantasin sätter gränsen är det ett späckat schema med bio, Lodge & Lya-mässa, Cirkus kul & bus, barnens fackeltåg, skojiga tävlingar och ponnyridning för att bara nämna några aktiviteter. Efter de sista dagarnas snöfall hoppas vi att man kanske dessutom kan få anledning att plocka fram skidorna under mässhelgen!

Lodge & Lya – inredningsmässa i Vemdalen för 8:e året!

Lodge & Lya-mässan på Vemdalsskalet har blivit en riktig succé för både gäster och utställare de senaste åren.

Förra året kom drygt 8000 besökare och 77 utställare och mycket pekar på att det blir minst lika lyckat den här gången. Inför årets mässa är det redan rekordintresse för att ställa ut. Med över 80 utställare på mässan ser det mycket lovande ut inför höstlovets stora folkfest på Vemdalsskalet. I år har man dessutom utökat mässområdet med ett nytt hantverkstorg. Projektledaren Kristina Kristofferson berättar:

– Vi har saknat en samlad yta för framförallt lokala aktörer inom hantverk, men så i år gjorde vi slag i saken, säger Kristina och fortsätter:

Det blir ett nytt hantverkstorg till höger om hotellentrén med produkter som smycken, slöjd, textilprodukter, fälltäcken och smide. Det mesta från lokala aktörer.

Hela idén med Lodge&Lya var från början att inspirera och samla handfasta råd om hur man inreder, möblerar och utrustar stugan eller lägenheten till att bli ännu mer trivsam och attraktiv både för egen del och på hyresmarknaden. Att det sedan har blivit en riktig folkfest mitt i höstlovstider är en trevlig bonus! Här hittar man bland annat utställare som visar hustillverkning, kläder, sportprylar plus mycket annat inom hem, inredning och fritid.

-Vi får ofta frågan vad det är som gör att vi lyckas så bra med Lodge & Lya. Jag tror att det dels är för att vi har en bra mix av utställare och dels för att vi har ett gott samarbete inom destinationen och hjälper varandra, det berättar Kristina Kristoffersson.

Lodge & Lya har blivit väldigt populärt för hela familjen. Vid mässområdet hittar man även Ungdomstorget med en Xbox-hörna, man får också testa brottning i sumodräkter, utomhustävlingar och lekar under hela helgen. För våra yngsta gäster står Valles stuga på Vemdalsskalet öppen och där kommer Valle på besök på fredag och lördag klockan 12.

Garanterat tråkfritt höstlov i Vemdalen

Höstlovet är utan tvekan barnens vecka i Vemdalsfjällen. Här är vad som händer!

Succén med lokalbrygd ölfest fortsätter i Destination Vemdalen

Till helgen går Vemdalen Ölmarknad av stapeln för tredje året i rad. Idéen var att skapa en intim och genuin …

Många mervärden för tåggäster som väljer Vemdalen

”Vårt mål är att de som väljer att åka med nattåget till oss ska känna sig som VIP-gäster”, säger Marcus …

Ny restauratör på Hovde Hotell satsar på vegetariskt och mat för alla

Ny Restauratör är Peter Dahlbäck som också driver cateringfirma Vemdalen Catering.

Äventyrstips

Evenemangskalender