Lodge & Lya i Vemdalen för 8:e året! | Vemdalen.se

Lodge & Lya i Vemdalen inne på 8:e året!

27 september 2017. Den unika hus och hem-mässan i Vemdalen fortsätter att växa. Förra året blev en dundersuccé med 77 utställare och 8200 besökare. I år slår Lodge & Lya upp portarna helgen 3–4 november på Vemdalsskalet.

Mässan strävar efter att erbjuda en bra mix av utställare och därmed nöjda återkommande besökare, vilket hittills varit ett bra recept på framgång. Elitlängdåkaren Johan Olsson och TV-kocken Paul Svensson är årets dragplåster och föreläsare. Andra nyheter som presenteras är Hantverkstorget där ambitionen är att erbjuda allt från sameslöjd till exklusivt hantverk av glas, porslin, tavlor, keramik och smycken.  – Vi lanserar dessutom en mässtidning inför helgen berättar Kristina Kristoffersson, Projektledare för Lodge&Lya i Vemdalen. Ett magasin fyllt med inspirerande artiklar, mässprogram och nyheter inför vintersäsongen.

– Vi hoppas naturligtvis att besökstrenden håller i sig, fortsätter Kristina.

I den stora mässhallen hittar man som tidigare nyheter för hus, hem och fritid. Mattorget lever kvar med lokalt mathantverk med bland annat ost, korv, marmelad, torkat kött, praliner, saft och surdegsbröd.

Barntorget har en mängd aktiviteter för barn och ungdomar hela helgen. På Utetorget hittar man bland annat de senaste nyheterna inom snöskotervärlden, fyrhjulingar, motorsågar, erbjudanden från hantverkare, badtunnor och mat.

Längdåkaren Johan Olsson som föreläser har ett starkt band till Vemdalen. -Eftersom jag och min familj sedan lång tid haft stuga i Vemdalen, har allt från Jul- och Påskfirande, till snösäker höstträning och uppladdning inför mästerskap varit naturligt att utföra i Vemdalen, berättar Johan.

Min föreläsning kommer att handla om de faktorer som gjorde att jag nådde långt i min skidkarriär, om hur jag jobbade med målsättningar och tankemönster både i vardagen och inför de stora mästerskapsloppen, avslutar Johan Olsson.

Paul möter vi i hans kök i stora mässhallen plus att han föreläser om hållbar njutning; hur man bland annat kan tänka för att laga fler gröna måltider tillsammans med sina barn.

Lodge & Lya är en mötesplats för dig som gillar färg, design, bygg, inredning, hantverk och mat. Förra hösten satte man nya rekord med 77 utställare och 8200 besökare. 2017 är mässan 3-4 november. För vemdalens stug- och lägenhetsägare är Lodge & lya ett måste. Här ges inspiration och handfasta råd om hur de inreder, möblerar och utrustar för att göra stugan/lägenheten ännu mer trivsam och attraktiv på hyresmarknaden.

« April » loading...